Genotipare - HEPATITA C - HCV 1b, HCV 1a, HCV 2, HCV 3a, HCV 4

• PCR, Hibridizare

Recipient recoltare

• Vacutainer

Culoare dop (doar vacutainer)

• Mov

Material biologic

• Plasmă EDTA

Cantitate minimă

• 2 ml

Transport (Temp °C)

• Congelat

Stabilitatea probei

• -20 °C: >30 zile

Termen de execuție

• 15 zile lucrătoare

Pentru informații privind testele genetice, cât și pentru consultul pre-testare vă puteți adresa specialiștilor noștri:
E-mail: consult.genetic@clinica-sante.ro
Telefon: 0773.975.894 (Luni-Vineri în intervalul orar 8.00-16.30)
Call Center: *8787

Consultul genetic post-testare este GRATUIT!

HEPATITA C

Hepatita C este o infecție virală a ficatului, cu transmitere parenterală, numită „non A, non B”, până în 1989, când a fost stabilit agentul cauzal.

OMS (Organizația Mondială a Sănătății) estimează că există în prezent 170 de milioane de persoane infectate cu VHC (Virus Hepatita C).

Virusul hepatic C (HCV) este un virus ARN aparținând familiei Flaviviridae. Au fost identificate 6 genotipuri virale (notate 1-6), majoritatea genotipurilor fiind divizate în subgenotipuri.

Virusul hepatic C (HCV) determină hepatita acută și boli hepatice cronice (la 80% dintre persoanele infectate), incluzând ciroza hepatică (la 10-20% dintre persoanele infectate) și hepatocarcinom (la 1-5% dintre persoanele infectate). La nivel global s-a stabilit că aproximativ 170 milioane de oameni (3% din populația globală) sunt purtatori ai HCV și 3-4 milioane de persoane sunt infectate în fiecare an.

Perioada de incubare a virusului, până la apariția simptomelor clinice, este de 15-150 de zile. În infecțiile acute, cele mai comune simptome sunt oboseala și icterul, însă aproximativ 60-70% dintre persoanele purtatoare ale HCV sunt asimptomatice.

Surse de virus: bolnavii cu hepatită acută clinic manifestă sau subclinică și pacienții cu forme cronice. Principalele surse sunt purtatorii de VHC. Deoarece viremia este mult mai redusa decât în cazul HVB, și infectivitatea VHC este mai modestă.

• Transmiterea se poate realiza direct, prin transfuzii de sânge ale donatorilor aflați în perioada ferestrei imunologice, transplant de organe, percutant, favorizat de leziuni ale tegumentelor, mai rar prin contact interuman.
  • Transmiterea pe cale sexuală este posibilă, fiind favorizată de factori asociați (infectii veneriene, co-infecția HIV, administrarea de droguri pe cale i.v., etc). Depinde mult de genotipul circulant și de durata conviețuirii în cuplu, cu o persoană infectată cronic.
  • Transmiterea transplacentară, la fel de controversată ca cea sexuală depinde nu atât de genotip cât de nivelul viremiei mamei. Niveluri de 105–107 vor face posibilă transmiterea. Articolele lui Ohto sunt de referinţa în acest domeniu. Prezența virusului în lapte nu ar favoriza transmiterea prin lapte.
  • Transmiterea prin ace contaminate, pentru personalul medical este de 1.2% dar poate ajunge pâna la 10%.

Infecţia cu VHC recunoaste o raspândirea universală, cu o distribuție inegală pe glob. Prevalenţa infectiei în lume permite descrierea a trei zone de endemie: redusă (prevalenţa < 2.5%), medie (prevalenţa 2.5%- 5%) și ridicată (prevalenţa 5%- 15%).

Repartiţia genotipurilor este diferită: în Europa de Vest și SUA: 1a, 1b, 2a, 2b și 3a. În Europa de Sud și Est: 1b. Orientul Apropiat și Nordul Africii: 4a. În Romania 75% dintre tulpini sunt 1b. O persoană poate fi infectată simultan cu mai multe subtipuri și reinfecta cu un altul.

Virusul a fost până nu demult necultivabil; clonarea și secvențierea genomului au determinat descrierea a cel puțin 6 genotipuri cu peste 90 de serotipuri. Pe baza analizei filogenetice a regiunii core E1 si/sau NS5 s-au descris 11 tipuri de VHC.Se preferă clasificarea Simmons, în 6 genotipuri.

Importanţa cunoașterii încadrării într-un genotip sau altul pentru tulpina infectantă este legată de eficiența tratamentului cu interferon (IFN):  tipurile 1a, 2, 3, si 5 răspund eficient (și persistent) la tratament (de 80-90%), în schimb, tipurile 1b sau 4, răspund mai puțin (40-50%). Li se atribuie în plus rol epidemiologic și pentru predicția cronicizării. Tratamentul VHC se face cu IFN sau IFN + ribavirin. Factori predictivi favorabili pentru tratamentul cu IFN: ARN/VHC scăzut; titrul Ac-lor anti-C100-3 redus; absenţa leziunilor hepatice severe; TGP redus; subtipul 1a, 2, 3, 5. Răspuns slab: ciroză hepatică; GGT crescut; Fe seric peste 140 mg/dl; feritină serică > 250 mg/l; IgM seric > 250 mg/dl; Ac anti-nucleari (++); subtip 1b sau 4.

• Promoția lunii
  • Accesarea rezultatelor on-line
  • Interpretarea rezultatelor
  • Ghid de recoltare (recomandări)
  • Analize într-un laborator privat, certificat și acreditat
  • Companii private de asigurări
  • Review-uri (0)

Rezultatele analizelor sunt disponibile în trei paşi simpli:
1. Identificaţi codul unic de pe buletinul de analize;
2. Accesaţi secţiunea REZULTATE;
3. Completaţi cele două câmpuri (CNP şi Cod Buletin), autentificați-vă şi vizualizaţi istoricul vizitelor la laborator.
Interpretarea rezultatelor se face în context clinic.

În momentul in care va prezentati pentru recoltarea analizelor, va rugam sa respectati urmatoarele recomandari:

În centrele de analize interacționați cu personal medical specializat în recoltarea probelor atât de la adulți, cât și de la copii. Analizele medicale se lucrează cu grijă și profesionalism în laboratoare Clinica Sante, acreditat RENAR.

Laboratoarele Clinica Sante efectuează analize medicale în parteneriat cu următoarele companii private de asigurări.

Clinica Sante Analize Allianz Tiriac asigurari private
Clinica Sante Analize Omniasig asigurari private
Clinica Sante Analize Signal Iduna asigurari private
Clinica Sante Analize Generali
Clinica Sante Analize Premia Asigurări
Clinica Sante Analize Europ Assistance asigurari private
Clinica Sante Analize ASIROM asigurari private
Clinica Sante Analize MEDOC asigurari private

Scrie un review

Genotipare - HEPATITA C - HCV 1b, HCV 1a, HCV 2, HCV 3a, HCV 4

A fost adaugat cu succes in cosul tau de cumparaturi!

Vezi cosul Trimite comanda

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat cu succes in cosul tau de cumparaturi!

Vezi cosul Trimite comanda