ADN VIRAL HEPATITA B (cantitativ) - ADN VHB, ADN HBV, Cuantificare ADN viral hepatita B, Virus hepatic B (ADN, cantitativ), Viremie hepatita B, Incarcatura virala HBV

Reducere -12%
325 Lei   286 Lei

Metodă de execuție

• Real time PCR

Recipient recoltare

• Vacutainer

Culoare dop (doar vacutainer)

• Mov

Material biologic

• Plasmă

Cantitate minimă

• 2 x 6 ml

Transport (Temp °C)

• Congelat

Stabilitatea probei

• -20 °C: >30 zile

Termen de execuție

• 3 zile lucrătoare

ADN viral hepatita B

Termenul de hepatită serică a fost introdus de MacCallum în 1947 și adoptat de OMS in 1973 ca și Hepatita B. O noua era în istoria hepatitelor virale a început o dată cu descoperirea antigenului Australia, ulterior denumit antigenul de suprafață al hepatitei B, în 1965 de către Blumberg.

Virusul hepatic B este endemic în lume și este transmis prin contact direct cu lichidele corpului (parenteral, prin sânge infectat sau contact sexual). Aproximativ o treime din populația globului (2 bilioane) a fost sau este infectată cu VHB.

Peste 350 de milioane de persoane au infecție cronică, ce le conferă un risc înalt de progresie a bolii hepatice spre ciroza sau carcinom hepatocelular (HCC). Se estimează ca hepatita B este cauza a 30% dintre ciroze și 53% din HCC (89% în zonele endemice de hepatită B).

Riscul progresiei de la infecția acută spre infecția cronică este invers proporțională cu vârsta: peste 90% dintre nou-născuții infectați în timpul nașterii (infecția transmisă de la mamă la făt), 30-50% dintre copiii infectați între 1-5 ani. Adulții rămân cu infecție cronică după infecția acută în 5% din cazuri.

Face parte din familia Hepadnaviridae. VHB are 8 genotipuri notate de la A la H, cu o raspandire geografică distinctă. În zona noastră geografică predomină genotipul D. Pacienții infectați cu genotipul A si B au un răspuns mai bun după tratamentul cu interferon comparativ cu cei infectați cu tipul C si D. Genotipurile VHB se implică în progresia bolii și în riscul dezvoltarii HCC.

Hepatocitul este singurul loc în care se replică VHB. Replicarea HVB: 1011 particule virale zilnic, timp de injumatatire de 24 ore.

Prezintă la exterior o anvelopa - AgHBs. Aceasta este o componentă importanța a virusului, se gasește liberă în circulație, limfă, lacrimi, lapte matern, salivă, secreție vaginală, lichid spermatic.

Diagnosticul de hepatită acută/cronică cu virus hepatic B (HBV) este bazat pe prezența markerilor serologici pentru HBV precum Antigenul Hbs, Anti-Hbc IgM sau prezența HBV ADN detectat prin metode de biologie moleculară. Prezența HBV ADN în ser este un marker de replicare activă a virusului hepatic B.

AgHBs este important din punct de vedere al diagnosticului, poate fi detectat prin diverse metode de laborator (imunocromatografie, ELISA, CLIA) permite punerea diagnosticului de infecție hepatică cu virus B.

AgHBs nu pătrunde în celulele infectate o dată cu virusul hepatitic B. Acestea vor fi infectate de componenta centrală care se numește nucleocapsida, formată din:

- ADN (conține informația genetică necesară replicării
virusului în celulă),
 - enzime (indispensabile replicării virale)
 - capsida propriu zisă (unde se află un antigen central numit AgHBc).

AgHBc nu poate fi detectat în plasmă - se gasește doar în celule și nu poate fi folosit pentru diagnosticul hepatitei cu virus B, însă pot fi detectați anticorpii anti - HBc, care au valoare diagnostică, atât precoce cât și tardiv. AgHBc este clivat enzimatic și din acesta se desprinde AgHBe, care este un indicator important al replicării virale și care poate fi detectat în sânge.

Perioada de incubație:

• 4-28 săptămâni (cu medie de 60-110 zile)
  • se caracterizează prin infectiozitatea sângelui, (AgHBs în circulație din ziua 6-10 de la momentul infectant)
  • în cursul incubației virusul se multiplică intens.

Recomandări pentru efectuarea cuantificării ADN viral hepatita B:

• Diagnosticarea cazurilor de hepatită acută virală cu virus hepatic B, înainte de apariția antigenului Hbs;
  • Diferențierea infecțiilor active cu HBV de cele inactive;
  • Cuantificarea HBV ADN în serul  pacienților cu infecție cronică cu virus hepatic B;
  • Monitorizarea terapiei în hepatita B cronica și/sau răspunsul terapeutic la anti-HBV;
  • Promoția lunii
  • Accesarea rezultatelor on-line
  • Interpretarea rezultatelor
  • Ghid de recoltare (recomandări)
  • Analize într-un laborator privat, certificat și acreditat
  • Companii private de asigurări
  • Review-uri (0)

Rezultatele analizelor sunt disponibile în trei paşi simpli:
1. Identificaţi codul unic de pe buletinul de analize;
2. Accesaţi secţiunea REZULTATE;
3. Completaţi cele două câmpuri (CNP şi Cod Buletin), autentificați-vă şi vizualizaţi istoricul vizitelor la laborator.
Interpretarea rezultatelor se face în context clinic.

În momentul in care va prezentati pentru recoltarea analizelor, va rugam sa respectati urmatoarele recomandari:

În centrele de analize interacționați cu personal medical specializat în recoltarea probelor atât de la adulți, cât și de la copii. Analizele medicale se lucrează cu grijă și profesionalism în laboratoare Clinica Sante, acreditat RENAR.

Laboratoarele Clinica Sante efectuează analize medicale în parteneriat cu următoarele companii private de asigurări.

Clinica Sante Analize Allianz Tiriac asigurari private
Clinica Sante Analize Omniasig asigurari private
Clinica Sante Analize Signal Iduna asigurari private
Clinica Sante Analize Generali
Clinica Sante Analize Premia Asigurări
Clinica Sante Analize Europ Assistance asigurari private
Clinica Sante Analize ASIROM asigurari private
Clinica Sante Analize MEDOC asigurari private

Scrie un review

A fost adaugat cu succes in cosul tau de cumparaturi!

Vezi cosul Trimite comanda

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat cu succes in cosul tau de cumparaturi!

Vezi cosul Trimite comanda